14 november 2006

Muligheder!


For de uinnvidde kan eg opplysa om at eg holde på med "Fagbrev for yrkessjåfør". Det e egentlig bare for å få någen ekstra kroner i timen i lønn. Ein god grunn nummer to e å få et papir på at eg forsåvidt har ein uddannelse. Har jo egentlig ikkje hatt det før nå.

Når eg i 1998 hoppa av elektronikkuddannelsen for å begynna å kjøra buss fekk eg ein klam følelse av å mislykkas. EG VAR EIN TABER! Stod som fersk bussjåfør, og fersk røyger :-( , på trappå udenfor NSB Biltrafikk i ein pause og tenkte; "E dette alt? Ska eg bare kjøra buss resten av livet?" Ittekvert så begynte eg på Ansgarskolen i 2001. Dette var mest for å få et friår, men og et forsøg på å komma igang med någe uddanning igjen. Itte to år der så var eg nærmast knekt. Eg ville ikkje gå merr på skole.

Nå holde eg altså på med fagbrev. Og på søndag fekk eg beskjeden som eg har venta på heila kurset; med et fagbrev har me muligheder te å ta någen ekstra kurs på HiA (eller ein aen høyskole) og bli KJØRELÆRER! Ein av grunnene te at eg ikkje allerede e kjørelærer e at to-tri år i Stjørdal ikkje akkurat e någe eg har hatt så veldig lyst te. Nå, derimot, kan eg bli verande her i Kristianby, eller flytta hjem te Stavanger og ligavel bli kjørelærer.

MULIGHEDER! Som bare komme sånn ittekvert! Det e ikkje sikkert at eg går den veien, men eg har MULIGHEDEN!

... men Gud kan ha ein aen plan... :-)


renew orleans
Belarus

2 Comments:

Blogger Tor Gunnar said...

Hallois!

Endelig fikk jeg tatt meg en tur bloggsida di.

Bare la det være sagt: bussjåfører er slett ikke noen tapere! Vi trenger bussjåfører!

Keep it up!

11:15 p.m.  
Blogger patrick said...

jepp...du er nå også herved lagt til i min liste :)

jeg synes buss sjåfører er modige...alle de sure menneskene hver morgen..

10:47 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home